Φίλες και φίλοι, αναρτώ την επιστολή της παραίτησής μου από το Διοικητικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης 

«Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

μετά από 11 χρόνια θητείας στο Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου μας υποβάλλω σήμερα την παραίτησή μου. Εδώ και λίγες μέρες μού ανατέθηκε η θέση του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Διεθνούς `Εκθεσης Θεσσαλονίκης. Είναι προφανές ότι αυτή η εξαιρετικά τιμητική εντολή είναι δεοντολογικά ασυμβίβαστη με τη συνέχιση της συνδικαλιστικής δράσης. Η τελευταία έχει ως αδιαπραγμάτευτο προαπαιτούμενο τη λειτουργική ανεξαρτησία από οποιαδήποτε δραστηριότητα δημιουργεί συνθήκες έστω και έμμεσων δεσμεύσεων ή εξαρτήσεων.

Φίλες και φίλοι,

μου είναι πραγματικά δύσκολο να σας επιβαρύνω με ένα ακόμη συνδικαλιστικό μήνυμα. Οφείλω όμως με τον πιο δημόσιο τρόπο να απευθυνθώ προσωπικά σε κάθε συνάδελφο ευχαριστώντας σας για την πιο πολύτιμη δικηγορική εμπειρία που θα μπορούσατε να μου εμπιστευτείτε: τη δυνατότητα να υπηρετήσω στα συλλογικά μας όργανα ένα ιδιαίτερο -αισιόδοξο, σύγχρονο και δημιουργικό- δικηγορικό όραμα.

Δεν σας κρύβω ότι την αυτονόητη χαρά μου μπροστά στην πρόκληση της καινούργιας μου προσπάθειας στο δημόσιο χώρο επισκιάζει η οργή, η αγανάκτηση και κυρίως η ανασφάλεια που όλοι νιώθουμε για το μέλλον του επαγγέλματός μας, την κατάσταση της δικαιοσύνης και το ατελέσφορο της συνδικαλιστικής μας δράσης.

Επιτρέψτε μου ωστόσο να μοιραστώ μαζί σας τη σκέψη ότι για τα συναισθήματα αυτά ευθύνεται μια πραγματικότητα που δημιουργήσαμε ως πολίτες και δικηγόροι και με δικές μας άτολμες επιλογές και βολικές παραλείψεις που είχαν ως αποτέλεσμα να εκτρέφονται μέσα και στο δικό μας σπίτι τα γνωστά φαινόμενα της ιδιοτελούς χρήσης του δημόσιου αξιώματος, της σπάταλης διαχείρισης του δημόσιου χρήματος και της μακάριας αντίληψης ότι άναρθρες κραυγές αρκούν για να ξορκίσουν το μέλλον που ήταν ήδη εδώ.

Η αντίστροφη πορεία της ανάκαμψης προϋποθέτει την αξιοποίηση ό,τι αποτελεσματικότερου διαθέτουμε ως δικηγόροι: τον ορθό λόγο στο επιχείρημά μας και την ουσιαστική αλληλεγγύη στις μεταξύ μας σχέσεις.

Σας ευχαριστώ και πάλι,

με συναδελφική εκτίμηση

Γιάννης Κωνσταντίνου»